Covid-19 | Feenstra riviercruises

Covid-19

Nu er in Nederland en wereldwijd volop wordt gevaccineerd en de besmetting cijfers dalen is er weer licht aan het einde van de tunnel. De grenzen gaan open. We kunnen weer op reis.

Feenstra Rijn lijn is al meer dan 50 jaar uw riviercruisespecialist. Maar we bevinden ons in deze situatie in onbekende wateren. Er is niets zo lastig als het voorspellen van de toekomst. Hieronder proberen we, daar waar we kunnen, de meeste gestelde vragen te beantwoorden. Ook op de website van de ANVR https://www.anvr.nl/algemeen/corona.aspx vindt u een hoop informatie omtrent het corona-virus.

Vanaf wanneer kunnen we weer cruisen?
Vanaf 10 juli starten wij met een aantal schepen ons vaarseizoen op. We zijn blij weer te gaan varen en popelen om u aan boord te mogen begroeten. Uiteraard blijven we de ontwikkelingen nauwgezet volgen.

Welke maatregelen neemt de overheid?
Maatregelen van de Nederlandse overheid, het Ministerie van Buitenlandse Zaken, maar ook de maatregelen die worden genomen door de overheid van een land dat tijdens een reis wordt aangedaan wijzigen heel regelmatig. Uiteraard blijven wij dit goed in de gaten houden. U kunt dit ook zelf in de gaten houden via https://www.rijksoverheid.nl/ en https://www.nederlandwereldwijd.nl/

Welke maatregelen neemt Feenstra?
De bemanning aan boord is goed bekend met de gangbare procedures op het gebied van hygiëne en veiligheid aan boord van een schip en het spreekt voor zich dat daar in deze tijd extra aandacht aan wordt besteed. Naast de basisregels die voor ons allemaal gelden kunt u tijdens uw reis onder andere de volgende extra maatregelen verwachten:

  • Alle passagiers dienen volledig gevaccineerd en in het bezit van een vaccinatiebewijs te zijn, of een negatieve testuitslag van een PCR test te kunnen overleggen. De laatste inenting moet uiterlijk twee weken voor vertrek zijn gegeven.
  • Bij verplaatsing aan boord draagt iedereen een mondkapje
  • Dagelijks wordt van alle passagiers hun lichaamstemperatuur gescand
  • Hier kunt u het volledige veiligheids- en hygiëneprotocol nalezen.

Ik vertrek (binnenkort) naar een bestemming waar geen negatief reisadvies is, maar i.v.m. de situatie omtrent het corona-virus wil ik toch niet op reis. Kan ik mijn reis kosteloos annuleren? Als u in deze corona-tijd een reis boekt, boekt u met de wetenschap dat het mogelijk is dat het corona-virus nog onder ons is wanneer u op reis gaat. Aan boord en in de landen die we aandoen kunnen dan maatregelen gelden om de verspreiding van het corona-virus tegen te gaan. Wanneer wij binnen de geldende richtlijnen van de overheid en protocollen voor de riviercruisebranche de reizen op een in onze ogen veilige en verantwoorde wijze kunnen uitvoeren kunt u uw reis niet kosteloos annuleren. In dit geval wordt een boeking geannuleerd conform art. 9.2 van de ANVR-Reizigersvoorwaarden en de aanvullende voorwaarden van Feenstra Rijn Lijn.

https://www.anvr.nl/reizigersvoorwaarden.pdf https://www.feenstrarijnlijn.nl/aanvullende-voorwaarden-van-feenstra-rijn-lijn/

Dekt mijn annuleringsverzekering de kosten als ik mijn reis vanwege corona wil annuleren?
Dat hangt af van uw verzekeringsmaatschappij. In de meeste gevallen zal dit geen geldige reden van annulering zijn. U kunt het beste contact opnemen met de maatschappij waar u uw verzekering heeft afgesloten.

Kan ik mijn reis omboeken?
Met onze omboekgarantie kunt u uw reis tot 4 weken voor vertrek zonder opgaaf van redenen kosteloos omboeken naar andere reisdatum en/of bestemming. Lees hier meer over onze Omboekgarantie.

Gelden de ‘normale’ betalingsvoorwaarden?
Ja, wanneer u een reis heeft geboekt gelden de gebruikelijke betalingsvoorwaarden. Dit houdt in dat de aanbetaling uiterlijk 2 weken na het maken van een boeking dient te worden voldaan en de restantreissom uiterlijk 6 weken voor vertrek.

Wat gebeurt er als Feenstra een reis moet annuleren i.v.m. het coronavirus? Feenstra streeft ernaar u een ontspannen vakantie te bezorgen. Wanneer wij genoodzaakt zijn uw reis te annuleren, omwille van bijvoorbeeld COVID-19, dan krijgt u uw geld terug, ook als u betaald heeft met een voucher. De annuleringsverzekering is hiervan uitgesloten. Lees hier meer over Geld-terug-garantie.